Online Marketing Karrier

Gyakorlati lépések, mit és hogyan kell pontosan csinálni ahhoz, hogy a szervezeted forgalmat generáljon online! Építsd fel az online marketing csatornáid és érd el a célközönséged. Anyagainkkal lépésről lépésre tanulhatod meg az online marketing fortélyait. Olvasás közben azonnal alkalmazhatod a leírtakat, és építheted az adott csatornát, így a megszerzett tudást át is viszed a gyakorlatba. Az anyagok csak a lényeget tartalmazzák, tömören 2-4-6 oldalon keresztül. Természetesen további linkeket tettünk be, azoknak akik ennél többet, még mélyebben szeretnének tudni az adott részről.
Olvasási idő: 15 perc
Reformo-online-marketing

Tartalomjegyzék

Brand storytelling – Marketing eszköz

Egyfajta elbeszélés, történet segítségével kapcsolhatod össze márkád az ügyfelekkel. Különös tekintettel arra, hogy összekapcsold azt, ami mellett márkád elköteleződött és az értéket amit át kívánsz adni a leendő ügyfeleknek. Ami mellett a márkád elköteleződött, a márka lényegét, hivatását, vízióját értjük. Elbeszélés alatt egy történet elemeire gondolunk. Egy történet tartalmaz karaktereket, beállítást, konfliktust, kiélesedő akciót, csúcspontot és végkifejletet. Ezeknek a pontoknak a megalkotása lehetővé teszi a hallgatóság számára, hogy könnyedén kövesse a történetet és emlékezzen rá. Fontos, hogy a márkatörténeted főszereplője nem te vagy, hanem az ügyfeled. Az ügyfélnek kell lennie a hősnek ahhoz, hogy ez a forgatókönyv működjön. A márka az útmutató. A lényeg nem a termék, melyet eladsz, és nem is, hogy pénzt keress ezzel. Az üzlet mozgatórugója az, ami megkülönböztet a versenytársaktól. Ezért létezel.

Használhatod tartalomgyártásnál is a történet „erejét”.

Neked mi a történeted? Milyen forgatókönyveket tudsz gyártani a márkád köré? Miben hiszel, mit szeretnél átadni? Miért létezik a márkád? Meséld el…

Business blog – Marketing csatorna

Az üzleti blogolás olyan marketing taktika, amely a blogolással növeli szervezeted online láthatóságát. Az üzleti blog egy olyan marketingcsatorna (akárcsak a közösségi média, a közvetlen levél, az e-mail marketing stb.), amely segíti az üzleti növekedést. Minden alkalommal, amikor blogbejegyzést írsz, az egy további indexelt oldalt jelent a webhelyeden, ami azt jelenti, hogy ez egy újabb lehetőség arra, hogy megjelenj a keresőmotorok találati listájában, és a weboldaladra tereld a forgalmat. Ezzel az organikus elérhetőséged erősíted. A blogolás segít abban is, hogy a közösségi médián felfedezzenek. Minden alkalommal, amikor blogbejegyzést írsz, olyan tartalmat hozol létre, amelyet az emberek megoszthatnak a közösségi médián keresztül (Facebook, LinkedIn stb.). Ez elősegíti a szervezeted/vállalkozásod/céged új közönség elé tárását, akik talán még nem ismernek téged. Tehát a blogolás egyik előnye, hogy segít új forgalmat irányítani a webhelyedre. Eközben és ennek érdekében szorosan együttműködik a kereső motorokkal (leginkább a Google, de ott a Bing is, és még jópár) és a közösségi médiával.

Ne felejtsük el, hogy a blogolás és a tartalomgyártás funkciójában, karakterszámában eltérhet egymástól. Tartalomgyártás SEO szempontból pedig már egy egyészen más műfaj. Később lesz ezekről is szó de itt röviden egy-egy mondatban. Blogolni lehet akár röviden is – bejegyzéseket írni, hogy az olvasók up to date legyenek. Tartalomgyártást lehet csinálni, hogy az olvasók és akár idegenek is, de olvassák a remélhetőleg érdekes és különleges írásunk. A tartalom SEO-val kiegészítve pedig a keresőknek (pl.: Google) készül, de közben olvasható, izgalmas, terjedelmes, cserébe nem naponta és talán nem is hetente teszünk közzé újat.

A cél és a stratégia is minden esetben más és más, de ezekről is később, illetve az anyagokban van a teljes tudásanyag.

Hogyan kell írni blogot? Melyek a kötelező elemek és milyen a felépítés?

Call to action – Marketing kivitelezés

A „cselekvésre ösztönzés” (Call to action = CTA) egy kép vagy szövegsor, amely cselekvésre ösztönzi a látogatókat, a leadeket és az ügyfeleket. A szó szoros értelmében „felhívás” egy „cselekvés” megtételére. CTA példa: „kattintson ide”. A CTA egy weboldal, hirdetés vagy tartalom egy része, mely ösztönzi a közönséget valamire. Az online marketing terén a CTA-k segítenek egy vállalkozást abban, hogy a látogatót vagy olvasót konvertálják/alakítsák át az éppen általunk kitűzött céljaink irányába. Lehet ez egy letöltés, e-mail feliratkozás, kapcsolatfelvétel, a weboldal más elemeire irányítás vagy éppen a vásárlás. Nagyban függ, a stratégiánktól és a vásárlói életút adott szakaszától, hogy éppen mire kérjük az olvasót, látogatót.

Milyen típusú CTA gombok vannak? Hogyan lehet létrehozni? Milyen példák vannak erre?

Ez egy CTA itt alább. 😊

 

 

Earned & Owned media – Marketing terv

Az elért média vagy a megszerzett tartalom minden olyan anyag, amelyet rólad vagy vállalkozásodról írtak, és melyekért nem kellett fizetned, és/vagy nem te hoztad létre. Bár ezt a típusú médiát mindig harmadik fél teszi közzé, a marketingszakemberek számos módon elhelyezhetik „magukat” a megszerzett médialehetőségek kapcsán. A megszerzett médiáért nem fizetsz és nem birtoklod. Amikor egy vállalat fizet egy pl.: PR cikkért, hogy ragyogó cikket írjanak róla vagy a termékéről, az nem ide tartozik, az csak fizetett média. Amikor blogbejegyzést írsz a weblapodra a legújabb termékkiadásodról, akkor az sem elért média – ez a saját média, mivel a felületet ahol megjelenik a blogbejegyzés, a tiéd. A közösségi médián attól függ, hogy milyen tartalmat tesznek közzé és ki teszi közzé. Ha egy vállalkozás szponzorál egy új termékről szóló bejegyzést, az a fizetett média egyik formája. Ha egy ügyfél a saját fiókján tesz közzé terméket erről a termékről, ez a megszerzett média egyik formája. A SEO nem feltétlen megszerzett média. A SEO egy olyan folyamat, amelyet te irányítasz, hogy segítse a jobb teljesítményt a keresőkben egy adott blogbejegyzésnél. Az elvégzett optimalizálással azonban „elérheti” az organikus forgalmat. Ezt az organikus forgalmat a megszerzett média egyik formájává teszi, még akkor is, ha a tartalom maga a média tulajdonosa.

Hogy érdemelj ki ingyen más felületen, más általi megosztást?

Earned_media

Google Maps – Google My BusinessOnline Marketing eszköz

A GMB (Google My Business = GMB) egy ingyenes eszköz, amelynek segítségével kezelheted vállalkozásod megjelenését a Google Keresésben és a Térképen. Ez magában foglalja a vállalkozás nevének, helyének és nyitvatartási idejének hozzáadását. Továbbá figyelemmel kísérheted és megválaszolhatod (kötelező) az ügyfelek véleményét. Fotót tudsz hozzáadni a szervezetedről, márkádról és termékedről (árakkal). Sokan alábecsülik ezt a felületet. Azt leszámítva, hogy a termékeid itt is fel tudod tüntetni, „weblapot” tudsz létrehozni (bár nagyon egyszerűt), az egyik legfontosabb, hogy a keresőkben (Google) -ha van fizikai helyszíne a szervezetednek, vállalkozásodnak, még az organikus találatok előtt szerepel a térkékes találat (3 db találat). Ha itt az első vagy, és rendesen be vannak állítva amiket be kell, lehet tovább sem keres az érdeklődő, hanem azonnal kattint.

Miket kell elvégezned, hogy jó helyet érdemelj ki ezen a felületen?

Google_My_Business

Lead generationOnline Marketing csatorna

A „lead” az a személy, aki valamilyen módon vagy formában jelzi érdeklődését a vállalatunk terméke vagy szolgáltatása iránt. Az érdeklődő általában a kommunikáció megkezdése előtt hall egy vállalkozásról vagy szervezetről (személyes adatokat megadja egy ajánlat láttán vagy ingyenes próbaverziót szeretne használni), ahelyett, hogy véletlenszerű hideghívást kapnának valakitől, aki megvásárolta az elérhetőségüket. Az érdeklődő generálás az idegenek és a leendő potenciális személyek vonzása és átalakítása olyanná, aki komolyabb érdeklődést mutat a vállalatunk terméke vagy szolgáltatása iránt. Az érdeklődő generálásra néhány példa: blogbejegyzések, kuponok, élő események és online tartalom. Ez egy módja annak, hogy „felmelegítse” a potenciális ügyfeleket a vállalkozásad számára, és rávegye őket arra, hogy végül vásároljanak.

Hogyan kell pontosan létrehozni olyan felületet, tartalmat vagy lehetőséget, hogy legyen érdeklődőnk? Hogyan érjük el, hogy címlista és hideghívás nélkül legyenek érdeklődőink akikkel a kereskedő sales kollégák már érdemben tudnak foglalkozni?

Lead_generation

Search Engine Optimization (SEO) – Keyword Content – Online Marketing kivitelezés

A SEO stratégia (keresőoptimalizálási stratégia) a keresőmotorok (pl.: Google) rangsorának javítását célzó lépések tervezésének, felvázolásának és megvalósításának folyamata. Más szavakkal: a SEO stratégia az a folyamat, amelyet követned kell, ha nagyobb organikus („ingyenes”) forgalmat szeretnél elérni. A SEO stratégia a weboldal tartalmának témakörök szerinti rendezése, amely segít a keresőmotoroknak, mint a Google, megérteni a felhasználó szándékát a keresés során. Ha egy weboldalt optimalizál a témák, majd a témán belüli kulcsszavak köré, növelheti szakértelmét a keresőmotor szemében, majd az jól rangsorolhatja az adott témához kapcsolódó kulcsszavakat. A keresőmotor-optimalizálók azok az emberek, akik optimalizálják a webhelyeket, hogy elősegítsék a keresőkben való magasabb szereplést és nagyobb „organikus forgalmat” nyerjenek. Lényegében a SEO egy rendkívül specializált tartalomstratéga, és segít az üzleti vállalkozásoknak felfedezni azokat a lehetőségeket, amelyek segítségével keresőmotorokon keresztül érhetik el az embereknek.

Mi az a három terület a SEO-n belül amivel foglalkoznod kell? Egy weboldal miért szerepel jó helyen a keresőkben? Mik azok a lehetőségek, melyeket egy rövid értelmezés után, be tudsz építeni a weboldaladba vagy épp a tartalmaidba? És hogyan csináld ezt?

SEO_onpage

SEO_offpage

SEO_technical

FacebookOnline Marketing terv

Üzleti profil létrehozása megy? Hirdetés beállítás megy? Milyen hirdetési formák vannak és melyik mire jó? Ezek többé kevésbé egyszerű dolgok. Bár ezekről is szó van, de mi adunk segítséget, hogy a hirdetéseid sokkal jobban szerepeljenek!

Facebook

InstagramOnline Marketing másodállás

Hogyan használd az Instagram felületét? Hogyan szerezz követőket? Hogyan állítsd be a profilod és milyen lehetőségeid vannak az Instán?

Instagram

Pinterest – Digitális Marketing

A Pinterest bázisának több mint kétharmada nő. A háztartási termékek és szolgáltatások vásárlásakor a nők az elsődleges döntéshozók (és talán még sok egyéb más területen is!😊). Talán azt hisszük, hogy csak képek vannak ezen a felületen, és jól is hisszük, de egy képen bármi megjelenhet…igaz?

Nálunk nem igazán populáris azonban, ha a te célpiacod használja, miért ne használnád ki ezt a plusz csatornát? Tudod, hogy lehet hirdetni a pinteresten?

 

 

Quora – Digitális Marketing csatorna

A Quora egy információ fókuszú oldal, ahol az emberek kérdéseket tesznek fel és válaszolnak rá.

A Quorán a következőket teheted:

  • Tegyél közzé olyan tartalmat, mint a LinkedIn platformján.
  • Célozd meg kérdésekkel a Quora egyes felhasználóit, hogy együttműködjenek az iparági influencerekkel.
  • Keress a vállalkozásoddal kapcsolatos konkrét témákat és kulcsszavakat (és reagálj rájuk + link).
  • Hirdess, hogy minél több ember elé kerüljön a kérdésed.

 

Milyen lehetőségek vannak még és ezeket hogyan kell a gyakorlatban csinálni? Vannak bevált módszerek?

Quora

SnapchatDigitális Marketing eszköz

A Snapchat nem minden vállalat számára megfelelő. Nem javasoljuk, hogy stratégia, a felhasználói bázis megértése, és ami a legfontosabb, olyan tartalom gyártási elkötelezettség nélkül jelentkezzen be, amely teljesen eltér a korábban létrehozottaktól. Ez az első dolog, amit meg kell érteni: Ez a közösségi média platform nem olyan, mint a többi. Személyre szabott üzenetküldésről, valós idejű videókról, hangulatjelekről, valamint furcsa tartalomról van szó – nyers és tele van személyiséggel. A túl profinak érzett márkaüzenetküldés unalmasnak tűnik az alkalmazásban. Ha nem vagy hajlandó dobozon kívül gondolkodni, kísérletezni és szórakozni, akkor ez nem a te számodra megfelelő közösségi média-marketing platform – legalábbis most nem.

Mi a terméked? Fiatal korosztálynak szól? Kreatív és izgalmas?

Snapchat

TikTok – Digitális Marketing kivitelezés

Iszonyat népszerűségnek örvend. Tudod, hogy kell hírdetni a TikTok-on? Bár még gyerekcipőben jár a hirdetés, mégis érdemes kihasználni, ha már adott a lehetőség.

TikTok

YoutubeOnline Marketing csatorna

Nagyon népszerű és rengetegen használják. Azt leszámítva, hogy vlogolsz és esetleg fizetsz a hirdetésekért vagy bekapcsolod a hirdetéseket a videód alatt, tudod milyen lehetőségeid vannak még?

Youtube

Brand voiceOnline Marketing kommunikáció

Minden alkalommal, amikor a vállalkozásod promóciót vagy hirdetést indít, frissíted a webhelyet, beszédet mondasz konferencián vagy közzéteszel valamit a közösségi médiában, bemutatod márkád hangját. A márka hangneme dönti el, mit mondasz, hogyan és mikor mondod el, akár a webhelyeden, akár a hirdetésben, akár a blogbejegyzésekben, vagy bármely más, a vállalkozásod által használt közösségi média platformon. A márka hangja különbözik a cég hangjától! Korábbi leírja céged személyiségét. Következetes és változatlan. Ügyelj arra, hogy mindig emlékezz ki a hallgatóság, célközönség, célpiac.

Milyen technikák vannak, mihez kell ragaszkodj és hogyan határozd meg a márkád hangját?

Buyer personaOnline Marketing szolgáltatás

A vásárlói személyiségek segítenek jobban megérteni az ügyfeleid (és a leendő ügyfeleid). Ez megkönnyíti a tartalom, az üzenetküldés, a termékfejlesztés és a szolgáltatások testreszabását a különböző csoportok sajátos igényeinek, viselkedésének és aggodalmainak figyelembe vételével. Vállalkozásodtól függően akár egy vagy két személyiségű vásárlód is lehet, de lehet akár 10 vagy 20 is. Ha új vagy a személyiségek meghatározásában, kezdd el kicsiben! A legalapvetőbb szinten a személyek meghatározása lehetővé teszi a célközönség számára vonzó tartalmak és üzenetek létrehozását. Ez lehetővé teszi a marketinged célzását, személyre szabását a közönség különböző szegmenseihez.

Milyen részekből állnak a személyiségtípusok? Milyen kérdéseket kell feltenni nekik, hogy aztán meg tudd határozni a célcsoportod? Hogyan kezdj hozzá?

Customer loyalty and retentionOnline Marketing terv

Egy meglévő ügyfél újra vásárolhat tőled, vagy nem. Lehet, hogy átpártol valaki máshoz, ha eljön az ideje. Egyszerűen elmehet tőled, csak azért mert, hogy még nem vásárolt mástól. A hűséget fenntartani, hogy üzleti vállalkozásként ellenálljon a versenytársaiddal szemben, nehéz feladat.

A hűséges vásárló ismét vásárol tőled, és másokat is erre ösztönöz. Ez gyakran minőségi ajánlásokat illetve pozitív szóbeli ajánlást követel meg. A hűséges ügyfelek kezeskednek a céged mellett, és támogatják vállalkozásod. A hűség olyan magatartás, amely azt sugallja, hogy az ügyfél következetesen kedvezően reagál egy márkával/céggel szemben, és arra is utal, hogy hajlandó elköteleződni. Ez a megkülönböztetés fontos. Visszatérő, de nem feltétlenül hűséges egy olyan ügyfél, aki továbbra is üzletet folytat veled. A hűség nem egy program. Ez hozzáállás és érték az ügyfelekkel kapcsolatban. A megtartás és a hűség megkülönböztetésével megismerheti a vásárlói tapasztalatokat, kölcsönhatásokat, felfogásokat és attitűdöket, amelyek a hűséget ösztönzik és befolyásolják.

Hogyan kivitelezhető az elköteleződés?

Video and ephemeral content – Digitális Marketing eszközök

Az ideig-óráig tartó tartalom gazdag média, elsősorban képek és videók, amelyek csak rövid ideig érhetők el. Vagy maga a tartalom jelenik meg múlandóan, majd eltűnik, ahogyan ez a Facebook és Instagram Stories vagy a Snapchat esetében van, vagy figyelmünk múlandó. Tartalmat nézünk; nevetünk, sírunk vagy panaszkodunk – aztán tovább megyünk és soha nem térünk vissza.

Az azonnali válasz kiváltása a legkézenfekvőbb cél. Az, hogy azonnali választ kapjunk a felhasználótól vagy a nézőtől. A közvetlen cél az lehet, hogy a felhasználó gyorsan vásároljon vagy gyorsan regisztráljon. Lehet, hogy a felhasználó a tartalmat sok helyre elküldi tetszés szerint, megosztva vagy más módon reagálva, amely mások számára így hozzáférhető és látható lesz. Az elmúló tartalom rövid távú jellege sürgető érzést kelt, amelyet a lekésésről való félelem (Fear of Missing Out = FOMO) táplál.

Milyen az ilyen tartalom, hogyan hozzuk létre, hogyan építsük fel és menedzseljük?

Search Engine Marketing (SEM) – Digitális Marketing terv

Általában a „keresőmarketing” kifejezés a fizetett keresési marketingre utal, egy olyan rendszerre, ahol a vállalkozások fizetnek a Google-nak azért, hogy hirdetéseit megjelenítse a keresési eredmények között. A keresőmotor-optimalizálás vagy a SEO eltérő, mivel a vállalkozások nem fizetnek a Google-nak a forgalomért és a kattintásokért. Inkább elérnek egy ingyenes helyet a keresési eredmények között például azáltal, hogy az adott kulcsszavakhoz a legrelevánsabb tartalomat írják. A SEO-nak és a SEM-nek egyaránt az online marketing stratégia alapvető részének kell lennie. A SEO hatékony módja az örökzöld forgalom terjesztése, míg a keresőmotorok reklámjai rendkívül költséghatékony módszerek a konverziók elősegítésére.

Hogyan működik együtt a keresőoptimalizálás és a keresőmarketing?

Webpage (WordPress = WP) specificationOnline Marketing weblap terv

A meglévő, jelenlegi weblap (reformo.hu) specifikációját adjuk át. Nyilván kitörölve a bejelentkezési neveket, jelszavakat stb.

A weblapot, fejlesztői/WP tudás nélkül szövegesen írtuk le és ezt adtuk át a fejlesztőnek, aki ez alapján minimális kérdéssel azt adta át amit vártunk és kértünk. Hogy ne fuss bele olyan dologba amit nem kértél vagy nem úgy gondoltál, nézd meg hogyan kellene átadni valamit, hogy aztán az is kapd amiért fizetsz.

Mit kell tartalmaznia egy weblapnak amit a legtöbb fejlesztő nem készít el? Mi egy weblap szöveges leadási formátuma (persze ez változhat)?

 

 

Automation of content and user generated content – Online Marketing tartalomgyártás

A tartalommarketing automatizálása magában foglalja a tartalom létrehozását. De a tartalom terjesztési és a gondozási folyamatának egyszerűsítésére is módot kínál. Az automatizált tartalommarketing nem csak egy dolog. Ez egy sor eszköz, amely segít a marketingszakembereknek és a márkáknak általános tartalommarketing-stratégiájuk fejlesztésében.

A felhasználók által létrehozott tartalom a legjobb, de nagyon nehéz elérni. Az alapoktól való kezdés, az innovatív, hatékony és eredeti tartalom létrehozása nehéz munka. Különböző típusú tartalmak, például vizuális és szöveges tartalom, a mesterséges inteligenciával rendelkező szoftverekkel automatikusan másodpercek alatt, nem napok alatt hozható létre. A gépi tanulás és a mélytanulástechnika egyedi, optimalizált tartalom létrehozása céljából keres, elemez és az adott kulcsszóhoz kapcsolódó cikkekből tanul, és hozza létre a tartalmat.

A legtöbb gép által létrehozott tartalom nem felel meg szervezete stílusának, vagy nem szolgálja a tartalom céljait. Ezért az embereknek a legtöbb esetben ellenőrizniük kell a minőséget.

Ha az automata tartalomgyártás nem is felel meg a vállalkozásod számára, a felhasználók általi tartalalomgenerálást tudod hogyan kell csinálni?

LinkedIn – Online Marketing tanfolyam

Teljes mértékben üzleti, bár az utóbbi időben kezdett felhigulni a más típusú tartalomtól. Ennek ellenére még mindig az üzleti élet fő közösségi platformja és sok lehetőséget rejt magában.

Hogyan hozz létre tökéletes céges vagy magánszemély profilt? Tudod, hogyan juthatsz hozzá e-mail címekhez? Hogyan hirdess a LinkedIn-en?

LinkedIn

Social listening and social monitoringOnline Marketing kommunikáció

Közösségi média hallgatása: a közönség megértése és a kampánystratégia javítása azáltal, hogy az iparág és a márkád szempontjából releváns témák körében elérhető a beszélgetés teljes spektruma. A közösségi figyelés, a márka közösségi média csatornáinak figyelemmel kísérése, az ügyfelek visszajelzései és a márka közvetlen említése. Konkrét kulcsszavakkal, témákkal, versenytársakkal vagy iparágakkal kapcsolatos megbeszélések, melyeket elemzés követ, hogy betekintést nyerj és cselekedni tudj ezen tudás birtokában. A közösségi hallgatás túlmutat a számokon azért, hogy figyelembe vegye a közösségi média bejegyzéseinek hangulatát. Ez segít megérteni, hogy az emberek valójában hogyan viszonyulnak hozzád és a versenytársaidhoz, ahelyett, hogy egyszerűen megszámolnád, hányszor fordul elő a neved.

Hogy csináld, állítsd be és figyeld a márkádhoz köthető említéseket?

Buzz marketing – Online Marketing terv

Olyan reklám, ahol a gondosan kiválasztott fogyasztókat arra ösztönzöd, hogy beszéljenek a termékedről barátaiknak és családtagjaiknak abban a reményben, hogy a beszélgetés létrehoz egyfajta fecsegést (Buzz) a termékedről. Ez nagyfokú bizalmat és elégedettséget generálhat a fogyasztókban, hogy információt továbbítsanak és ajánlják a márkád. Az egész lényege, hogy egyfajta hype-ot és beszélgetést keltsen valami körül, amit csinálsz. A „Buzz” marketing célja, hogy kommenteket generáljon a márkádról vagy a termékedről, okot adjon az embereknek arra, hogy beszéljenek a témáról vagy magáról a kampányról. Szájról szájra működik, és teljesen a párbeszédre összpontosít.

Hogyan lehet ezt elérni?

Google Ads – Online Marketing fizetett hirdetés

Hogyan állítsd be, hogy tényleg azoknál jelenjen meg akiknél szeretnéd? Milyen típusú hirdetések vannak és hogyan kell beállítani ezeket? Hogyan zárj ki kulcsszavakat? Hogyan csinálj tökéletes hirdetést?

Google_Ads

Google_Ads2

Google_Ads3

 

 

Personalisation and Hyper-personalization and CX – Online Marketing személyre szabás

Hogy szabjunk személyre egy megkeresést e-mailben? Hogyan vigyük ezt egyel tovább és érezze az ügyfél, hogy ezt neki személyesen írtuk (mikor nem)? A vásárlói élmény amit kap folyamatos kell, hogy legyen (nem csak a számla rendezéséig), hogyan?

Hyper_personalization

ROI of UX – Online Marketing megtérülés

Felhasználói élményt fejleszteni? Megéri?

ROI_of_UX

Analytics and metrics – Online Marketing mérőszámok

Milyen mérőszámok vannak és melyek számítanak?

Analytics&Metrics

Analytics&Metrics2

Google Analytics (GA) and Google Search Console and Google Tag Manager – Online Marketing kötelező eszközök

A GA egy ingyenes elemző eszköz, amely rendkívül mélyreható képet nyújt a webhely és/vagy az alkalmazás teljesítményéről. Integrálódik a Google összes marketingtermékével (beleértve a Google Ads-t, a Search Console-ot és a Google Címkekezelőt), így népszerű választás mindenki számára, aki több Google-eszközt használ (felettébb ajánlott). Ha mélyrehatóan bele akarsz mélyedni a konverziókba, és meg szeretnéd tekinteni a teljes utat, amelyet valaki a webhelyeden megtett, akkor érdemes használni a Google Analytics szolgáltatást.

Google_Analytics_etc

A Google Search Console segítségével egyszerűen (és ingyenesen) nyomon követheted teljesítményed a Google-on. A Google Search Console segít figyelemmel kísérni, fenntartani és megoldani a webhely jelenlétét a Google keresési eredményeiben.

Google_Analytics_etc2

A Google Címkekezelő egy ingyenes eszköz, amely segít HTML vagy JavaScript címkék létrehozásában, kezelésében és elindításában. Ezek a címkék nyomon követik az elemzési adatokat a webhelyeken vagy a mobilalkalmazásokban, valamint megosztják ezeket az adatokat olyan webanalitikai platformokkal, mint a Google Analytics. A Google Címkekezelő arra összpontosít, hogy milyen adatokat kell nyomon követni, mikor kell naplózni és hova küldeni.

Google_Analytics_etc3

 

 

UTM codes – Online Marketing követés

UTM = Urchin tracking parameters. Az UTM kódok az URL végéhez hozzáadott szövegrészletek, amelyek segítenek nyomon követni, honnan származik a webhely forgalma, ha a felhasználók erre az URL-re mutató linkre kattintanak. Testreszabható ez a szöveg, hogy megfeleljen annak a weboldalnak, amelyre az URL kapcsolódik, lehetővé téve számodra, hogy a kampány sikerét mérni tudd és tudd melyik link mennyire sikeres.

Hogyan adj a linkekhez URL kódokat, hogy pontosan tudj mérni?

UTM

App store optimization – Online Marketing applikáció

Az App Store optimalizálás (ASO) a mobilalkalmazások optimalizálása annak érdekében, hogy magasabb rangot érjen el az alkalmazásbolt keresési eredményeiben és a toplisták rangsorában.

Hogyan állítsam be a felületet? Az appom hogyan kerülhet előrébb?

Mobile marketing – Online Marketing telefonon

A mobilmarketing minden digitális, közösségi és kapcsolódó tartalommarketing-csatornát felhasznál a mobileszközökön keresztüli közönség elérésére. A mobil marketing stratégia a marketingcsatornák kombinációját használja fel arra, hogy mobil eszközön keresztül kapcsolatba lépjen a közönséggel, és ezen csatornákon keresztül generál potenciális ügyfeleket. Az, hogy mely csatornákat használja, attól függ, hol töltik a vásárlók az idejüket, és milyen típusú tartalmat fogyasztanak az okostelefonjukon.

Data analysis – Digitális Marketing mérés

Amikor a legtöbben meghallják a digitális elemzéseket, hajlamosak azokra a mutatókra gondolni, amelyeket általában egy egyszerű webanalitikai eszközhöz, például a Google Analytics-hez társítanak – forgalom, visszafordulási arány, egyedi látogatók stb. A webanalitika csak egy része a digitális elemzésnek. Míg az internetes elemzések rengeteg betekintést és adatot nyújthatnak neked a webhelyed teljesítményéhez, neked gazdagabb adatokra van szükségük ahhoz, hogy megértsd marketingkampányaid konverziós arányát és a vásárló vagy látogató útjára gyakorolt hatását. A legfelső szintű internetes elemzési mutatók, például a forgalom, csak a rejtvény első része. A digitális marketinganalitika, amely sokkal átfogóbb képet nyújt arról, hogy mi működik a marketingstratégiád során – és mi nem. Az elemzések adatai nemcsak azt mondják meg, hogy működik-e a marketinged (vagy sem), hanem azt is, hogy pontosan hogyan és hol tudsz javítani. Ez a fajta meglátás mindenki számára előnyös lehet. A digitális marketinganalitika az ügyfelek viselkedésének átalakítása cselekvőképes üzleti adatokká. Az elemzési adatok meghúzzák a határt a vélemény és a tény között.

Mik ezek az adatok? Hogyan lehet használni?

 

 

Voice and eCommerce – Digitális Marketing eszköz

Az e-kereskedelem teljesen megváltoztatta a piac működését. Egy lépéssel tovább és még egyszerűbbé téve az életünket a hangvezérelt keresés a következő nagy durranás a mai modern világunkban. Csak hangjával felhívhat egy barátot, üzenetet küldhet, dalokat játszhat és részt vehet az e-kereskedelemben. Bár nálunk még gyerekcipőben jár, aki időben elkezdni a felépítést nagyon komoly versenyelőnyt szerezhet.

Hogyan optimalizáljuk a weboldalunk a hang alapú keresésre?

Voice_and_eCommerce

ROI of influencer marketing – Digitális Marketing megtérülés

Megtérül az influencerekkel való együttműködés?

ROI_of_influencer_marketing

Social media ROI – Online Marketing közösségi média

Mit mérjünk, hogy tudjuk a közösségi média kifizetődő?

Social_media_ROI

Social media sentiment (online mood) – Digitális Marketing kommunikáció

A közösségi média érzete az a vélt pozitív vagy negatív hangulat, amelyet a közösségi média bejegyzésekben ábrázolnak. A közösségi média hangulata, az emberek hozzáállása és érzései a márkáddal kapcsolatban, a közösségi médiában. Az összes megemlítéshez @ ad. Fontos, hogy a márkád figyelmesen meghallgassa, mit mondanak online a vállalkozásodról. És még fontosabb tudni, hogy a beszélgetés pozitív vagy negatív.

Hogyan figyeljük ezeket a bejegyzéseket?

A/B testing – Online Marketing tesztelés

Az A/B tesztelés lehetővé teszi a marketing anyagok kis variációinak kipróbálását annak megállapításához, hogy melyik a leghatékonyabb az adott közönség számára. Az A/B teszt – más néven osztott tesztelés – elvégzéséhez a közönséget két véletlenszerű csoportra kell osztani, és mindegyiknek más és más variációt mutatni. Ezután össze kell hasonlítani az egyes változatokra adott válaszokat, hogy meghatározzuk, melyik a leghatékonyabb a kiválasztott mutatók alapján. Fontos megérteni, hogy a klasszikus split tesztet csak egy változat tesztelésére szabad használni. Tehát, ha pár különféle címsort, pár különféle képet és esetleg még egy pár stílusú cikket vagy hirdetésformátumot szeretnél tesztelni, akkor több tesztet is el kell végezni.

Mire lehet használni az A/B tesztet? Hogyan használjuk és hogyan építsük fel?

 

 

Campaign marketing – Online Marketing kampánytervezés

A marketing kampányok szervezettek, stratégiai erőfeszítéseket tesznek egy adott vállalati cél előmozdítására, például egy új termék ismertségének növelésére vagy az ügyfelek visszajelzéseinek rögzítésére. Jellemzően többféleképpen kívánjuk elérni a fogyasztókat, beleértve, de nem kizárólag, az e-mailt, a nyomtatott reklámot, a televíziós vagy rádiós reklámot, a kattintásonkénti fizetést és a közösségi médiát. A marketing kampányok nem tartalmazzák a márka összes marketingtevékenységét. Valójában a „kampány” szó meghatározása „összekapcsolt műveletsor, amelynek célja egy adott eredmény elérése”. A kampányok koncentrált, akut marketing erőfeszítések az egyes célok elérése érdekében.

Hogyan tervezzünk meg egy kampányt?

Campaign

Chatbot – Online Marketing ügyfélszolgálat

A chatbotok olyan programok, amelyek automatikusan reagálnak a beérkezett üzenetekre. A chatbotokat lehet programozni, hogy minden alkalommal ugyanúgy reagáljanak, minden alkalommal másképp reagáljanak bizonyos kulcsszavakat tartalmazó üzenetekre, és akár gépi tanulást is alkalmazva válaszaikat a helyzethez igazítsák.

A chatbotok legfontosabb előnyei:

  • 24 órás szolgáltatás
  • Azonnali válaszok
  • Válaszok egyszerű kérdésekre
  • Panasz vagy probléma megoldása
  • Humán ügyfélszolgálati ügynök keresése

 

Milyen típusú chatbotok vannak? Hogyan lehet egyedi chatbotot létrehozni?

Chatbot

Customer journey – Online Marketing stratégia

Az ügyfél utazási térképe annak a folyamatnak a vizuális ábrázolása, amelyen az ügyfél vagy a potenciális ügyfél végigmegy a cél elérése érdekében a cégednél. Az ügyfél utazási térképének segítségével, megértheted ügyfeleid motivációit, igényeit és fájdalmi pontjait. Az ügyfél a vállalkozásoddal való kölcsönhatásának ábrázolására a legjobb módszer a feltérképezés.

Milyen utat jár be egy vásárló vagy potenciális vásárló a cégednél?

Customer life cycle – Online Marketingstratégia

Az ügyfél életciklusa felvázolja azokat a lépéseket, amelyeket az ügyfél megtett a marketing és értékesítési tölcséren keresztül haladva. A marketing, az értékesítés és az ügyfélszolgálat csapatainak teljes képet ad az ügyfél útjáról, és kiemeli a fejlesztendő területeket.

Hogyan készítsd el a vásárlói életútat?

Machine learning and AI – Online Marketing másodállás

A legalapvetőbb fogalmak szerint a gépi tanulás (ML) a mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása, amely lehetővé teszi a rendszer számára az önálló tanulást. A ML a mesterséges intelligencia módszerek egy csoportja, amelyre jellemző, hogy nem közvetlen megoldásokat kínál a problémákra, hanem inkább képzési rendszereket a megoldások alkalmazására. Az AI megkísérli szimulálni az emberi intelligenciát, míg a gépi tanulás a múltbeli adatokból merít, és önállóan alkalmazza azokat a feladatok végrehajtására. Az idő múlásával és az egyre növekvő mennyiségű adattal a gép képes tanulni a korábbi feladatokból, és javíthatja a döntéshozatal és az előrejelzések pontosságát.

A digitális marketingben a gépi tanulási algoritmusok segíthetnek megérteni a felhasználói viselkedés trendjeit, hogy megjósolhassuk, mennyire értékesek lehetnek ezek a felhasználók az idő múlásával. A gépi tanulás kulcsszerepet játszik a közönség szegmentálásában, a személyre szabásban, a kreatív optimalizálásban és a folyamat automatizálásában is. A digitális marketing egyik legfontosabb jellemzője az adatgyűjtés egy kampány optimalizálása érdekében.

Mivel minden marketingszakember gyűjti az adatokat és képes valamilyen elemzésre, ahol eltérnek egymástól, az a képesség, hogy ezeket az adatokat intelligens módon alkalmazza. Ez azt jelenti, hogy be kell fektetni a megfelelő eszközökbe, a megfelelő infrastruktúrába és a megfelelő csapatba (különösen az adatelemzőkbe), hogy érdemi betekintést nyerhess, amelyek valóban ösztönzik az üzleti növekedést. Olyan fejlett eszközökre van szükség, mint a prediktív elemzés és a gépi tanulás, hogy az adatok és a döntéshozatal magasabb szintre kerülhessen.

Az egyik ilyen fejlett felhasználás abban rejlik, hogy az adatokat megszerezzük és gépi tanulási technikákat alkalmazva a fogyasztói trendeket előrejelezhessük, amely a marketingesek számára lehetővé teszi az intelligensebb döntéshozást.

Az online marketingben jelenleg mire használható a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia?

 

 

Webinar – Online Marketing tervezés

Hogyan szervezz webinárt? Milyen folyamatokon szükséges keresztül menned szervezés közben, majd a webinár végeztével? Milyen platformot válassz?

Webinar

Display Ads & Native Ads & Remarketing – Online Marketing fizetett hirdetés

A natív hirdetéseket gyakran megtalálod a közösségi média hírcsatornáiban, vagy ajánlott tartalomként egy weboldalon. A vizuális és bannerhirdetésekkel ellentétben a natív hirdetések nem igazán hasonlítanak hirdetésekre. Úgy néznek ki, mintha az oldal részei lennének.

A vizuális hirdetéseket harmadik felek releváns webhelyein helyezik el bannerhirdetésként illetve képes és szöveges hirdetések formájában. A vizuális reklám nagyjából általános kifejezés, amely magában foglal minden, a weboldalon elhelyezett vizuális hirdetést, azonban három alapvető kategóriába sorolható.

A remarketing vagy az újbóli célzás lehetővé teszi, hogy a márkád a potenciális ügyfelek előtt tartsa, miután azok valamilyen művelet végrehajtása nélkül elhagyták az webhelyed – rávéve őket, hogy gondolják át az ajánlatod, amikor szükségük van rá.

Hogyan kell beállítani és létrehozni az egyes hirdetéseket? Milyen típusai vannak?

PPC – Digitális Marketing fizetett hirdetés

A kattintásonkénti fizetés (PPC) egy fizetett hirdetési modell, amely a keresőmotor-marketing (SEM) alá tartozik. A PPC esetén a hirdető csak akkor fizet, ha az emberek megjelenítések vagy kattintások révén lépnek kapcsolatba a hirdetésükkel.

Milyen típusok vannak? Mivel érdemes foglalkoznod és mivel nem?

PPC

Customer centric CX strategy – Online Marketing

Az ügyfélközpontúság nem csupán a nagyszerű ügyfélszolgálatot jelenti. A figyelem felkeltésétől kezdve, a vásárlási folyamaton keresztül és végül a vásárlás utáni folyamatnál is nagyszerű élményt kell kínálnia. Ez egy olyan stratégia, amely azon alapul, hogy az ügyfelet helyezze előtérbe és vállalkozás középpontjába. Amikor az ügyfelet üzleti tevékenységének középpontjába állítod, és összekapcsolod a CRM rendszereddel, rengeteg adat válik elérhetőve, amely teljes 360°-os képet nyújt az ügyfélről. Ez aztán felhasználható az ügyfélélmény javítására. A nyertes márkák azok voltak, akik tisztelettel, nagy kiszolgálással bántak vásárlóikkal, és olyan kapcsolatot építettek ki velük, amely ma is fennáll. Először az ügyfelekkel kell kezdeni, nem pedig a termékkel, és arra kell összpontosítani, hogy az ügyfelek mit akarnak csinálni.