Online Marketing – Alap csomag – Online marketing eszköztár

Amennyiben még nagyon új neked az online marketing területe, javasoljuk, hogy ezzel a csomaggal kezdj.
Olvasási idő: 5 perc

Tartalomjegyzék

Brand storytelling – Online Marketing

Egyfajta elbeszélés, történet segítségével kapcsolhatod össze márkád az ügyfelekkel. Különös tekintettel arra, hogy összekapcsold azt, ami mellett márkád elköteleződött és az értéket amit át kívánsz adni a leendő ügyfeleknek. Ami mellett a márkád elköteleződött, a márka lényegét, hivatását, vízióját értjük. Elbeszélés alatt egy történet elemeire gondolunk. Egy történet tartalmaz karaktereket, beállítást, konfliktust, kiélesedő akciót, csúcspontot és végkifejletet. Ezeknek a pontoknak a megalkotása lehetővé teszi a hallgatóság számára, hogy könnyedén kövesse a történetet és emlékezzen rá. Fontos, hogy a márkatörténeted főszereplője nem te vagy, hanem az ügyfeled. Az ügyfélnek kell lennie a hősnek ahhoz, hogy ez a forgatókönyv működjön. A márka az útmutató. A lényeg nem a termék, melyet eladsz, és nem is, hogy pénzt keress ezzel. Az üzlet mozgatórugója az, ami megkülönböztet a versenytársaktól. Ezért létezel.

Használhatod tartalomgyártásnál is a történet „erejét”.

Neked mi a történeted? Milyen forgatókönyveket tudsz gyártani a márkád köré? Miben hiszel, mit szeretnél átadni? Miért létezik a márkád? Meséld el…

Business blog – Online Marketing

Az üzleti blogolás olyan marketing taktika, amely a blogolással növeli szervezeted online láthatóságát. Az üzleti blog egy olyan marketingcsatorna (akárcsak a közösségi média, a közvetlen levél, az e-mail marketing stb.), amely segíti az üzleti növekedést. Minden alkalommal, amikor blogbejegyzést írsz, az egy további indexelt oldalt jelent a webhelyeden, ami azt jelenti, hogy ez egy újabb lehetőség arra, hogy megjelenj a keresőmotorok találati listájában, és a weboldaladra tereld a forgalmat. Ezzel az organikus elérhetőséged erősíted. A blogolás segít abban is, hogy a közösségi médián felfedezzenek. Minden alkalommal, amikor blogbejegyzést írsz, olyan tartalmat hozol létre, amelyet az emberek megoszthatnak a közösségi médián keresztül (Facebook, LinkedIn stb.). Ez elősegíti a szervezeted/vállalkozásod/céged új közönség elé tárását, akik talán még nem ismernek téged. Tehát a blogolás egyik előnye, hogy segít új forgalmat irányítani a webhelyedre. Eközben és ennek érdekében szorosan együttműködik a kereső motorokkal (leginkább a Google, de ott a Bing is, és még jópár) és a közösségi médiával.

Ne felejtsük el, hogy a blogolás és a tartalomgyártás funkciójában, karakterszámában eltérhet egymástól. Tartalomgyártás SEO szempontból pedig már egy egyészen más műfaj. Később lesz ezekről is szó de itt röviden egy-egy mondatban. Blogolni lehet akár röviden is – bejegyzéseket írni, hogy az olvasók up to date legyenek. Tartalomgyártást lehet csinálni, hogy az olvasók és akár idegenek is, de olvassák a remélhetőleg érdekes és különleges írásunk. A tartalom SEO-val kiegészítve pedig a keresőknek (pl.: Google) készül, de közben olvasható, izgalmas, terjedelmes, cserébe nem naponta és talán nem is hetente teszünk közzé újat.

A cél és a stratégia is minden esetben más és más, de ezekről is később, illetve az anyagokban van a teljes tudásanyag.

Hogyan kell írni blogot? Melyek a kötelező elemek és milyen a felépítés?

Call to action – Online Marketing

A „cselekvésre ösztönzés” (Call to action = CTA) egy kép vagy szövegsor, amely cselekvésre ösztönzi a látogatókat, a leadeket és az ügyfeleket. A szó szoros értelmében „felhívás” egy „cselekvés” megtételére. CTA példa: „kattintson ide”. A CTA egy weboldal, hirdetés vagy tartalom egy része, mely ösztönzi a közönséget valamire. Az online marketing terén a CTA-k segítenek egy vállalkozást abban, hogy a látogatót vagy olvasót konvertálják/alakítsák át az éppen általunk kitűzött céljaink irányába. Lehet ez egy letöltés, e-mail feliratkozás, kapcsolatfelvétel, a weboldal más elemeire irányítás vagy éppen a vásárlás. Nagyban függ, a stratégiánktól és a vásárlói életút adott szakaszától, hogy éppen mire kérjük az olvasót, látogatót.

Milyen típusú CTA gombok vannak? Hogyan lehet létrehozni? Milyen példák vannak erre?

Ez egy CTA itt alább. 😊

 

 

Earned & Owned mediaOnline Marketing

Az elért média vagy a megszerzett tartalom minden olyan anyag, amelyet rólad vagy vállalkozásodról írtak, és melyekért nem kellett fizetned, és/vagy nem te hoztad létre. Bár ezt a típusú médiát mindig harmadik fél teszi közzé, a marketingszakemberek számos módon elhelyezhetik „magukat” a megszerzett médialehetőségek kapcsán. A megszerzett médiáért nem fizetsz és nem birtoklod. Amikor egy vállalat fizet egy pl.: PR cikkért, hogy ragyogó cikket írjanak róla vagy a termékéről, az nem ide tartozik, az csak fizetett média. Amikor blogbejegyzést írsz a weblapodra a legújabb termékkiadásodról, akkor az sem elért média – ez a saját média, mivel a felületet ahol megjelenik a blogbejegyzés, a tiéd. A közösségi médián attól függ, hogy milyen tartalmat tesznek közzé és ki teszi közzé. Ha egy vállalkozás szponzorál egy új termékről szóló bejegyzést, az a fizetett média egyik formája. Ha egy ügyfél a saját fiókján tesz közzé terméket erről a termékről, ez a megszerzett média egyik formája. A SEO nem feltétlen megszerzett média. A SEO egy olyan folyamat, amelyet te irányítasz, hogy segítse a jobb teljesítményt a keresőkben egy adott blogbejegyzésnél. Az elvégzett optimalizálással azonban „elérheti” az organikus forgalmat. Ezt az organikus forgalmat a megszerzett média egyik formájává teszi, még akkor is, ha a tartalom maga a média tulajdonosa.

Hogy érdemelj ki ingyen más felületen, más általi megosztást?

Earned_media

Google Maps – Google My BusinessOnline Marketing

A GMB (Google My Business = GMB) egy ingyenes eszköz, amelynek segítségével kezelheted vállalkozásod megjelenését a Google Keresésben és a Térképen. Ez magában foglalja a vállalkozás nevének, helyének és nyitvatartási idejének hozzáadását. Továbbá figyelemmel kísérheted és megválaszolhatod (kötelező) az ügyfelek véleményét. Fotót tudsz hozzáadni a szervezetedről, márkádról és termékedről (árakkal). Sokan alábecsülik ezt a felületet. Azt leszámítva, hogy a termékeid itt is fel tudod tüntetni, „weblapot” tudsz létrehozni (bár nagyon egyszerűt), az egyik legfontosabb, hogy a keresőkben (Google) -ha van fizikai helyszíne a szervezetednek, vállalkozásodnak, még az organikus találatok előtt szerepel a térkékes találat (3 db találat). Ha itt az első vagy, és rendesen be vannak állítva amiket be kell, lehet tovább sem keres az érdeklődő, hanem azonnal kattint.

Miket kell elvégezned, hogy jó helyet érdemelj ki ezen a felületen?

Google_My_Business

Lead generationOnline Marketing

A „lead” az a személy, aki valamilyen módon vagy formában jelzi érdeklődését a vállalatunk terméke vagy szolgáltatása iránt. Az érdeklődő általában a kommunikáció megkezdése előtt hall egy vállalkozásról vagy szervezetről (személyes adatokat megadja egy ajánlat láttán vagy ingyenes próbaverziót szeretne használni), ahelyett, hogy véletlenszerű hideghívást kapnának valakitől, aki megvásárolta az elérhetőségüket. Az érdeklődő generálás az idegenek és a leendő potenciális személyek vonzása és átalakítása olyanná, aki komolyabb érdeklődést mutat a vállalatunk terméke vagy szolgáltatása iránt. Az érdeklődő generálásra néhány példa: blogbejegyzések, kuponok, élő események és online tartalom. Ez egy módja annak, hogy „felmelegítse” a potenciális ügyfeleket a vállalkozásad számára, és rávegye őket arra, hogy végül vásároljanak.

Hogyan kell pontosan létrehozni olyan felületet, tartalmat vagy lehetőséget, hogy legyen érdeklődőnk? Hogyan érjük el, hogy címlista és hideghívás nélkül legyenek érdeklődőink akikkel a kereskedő sales kollégák már érdemben tudnak foglalkozni?

Lead_generation

Search Engine Optimization (SEO) – Keyword Content – Online Marketing

A SEO stratégia (keresőoptimalizálási stratégia) a keresőmotorok (pl.: Google) rangsorának javítását célzó lépések tervezésének, felvázolásának és megvalósításának folyamata. Más szavakkal: a SEO stratégia az a folyamat, amelyet követned kell, ha nagyobb organikus („ingyenes”) forgalmat szeretnél elérni. A SEO stratégia a weboldal tartalmának témakörök szerinti rendezése, amely segít a keresőmotoroknak, mint a Google, megérteni a felhasználó szándékát a keresés során. Ha egy weboldalt optimalizál a témák, majd a témán belüli kulcsszavak köré, növelheti szakértelmét a keresőmotor szemében, majd az jól rangsorolhatja az adott témához kapcsolódó kulcsszavakat. A keresőmotor-optimalizálók azok az emberek, akik optimalizálják a webhelyeket, hogy elősegítsék a keresőkben való magasabb szereplést és nagyobb „organikus forgalmat” nyerjenek. Lényegében a SEO egy rendkívül specializált tartalomstratéga, és segít az üzleti vállalkozásoknak felfedezni azokat a lehetőségeket, amelyek segítségével keresőmotorokon keresztül érhetik el az embereknek.

Mi az a három terület a SEO-n belül amivel foglalkoznod kell? Egy weboldal miért szerepel jó helyen a keresőkben? Mik azok a lehetőségek, melyeket egy rövid értelmezés után, be tudsz építeni a weboldaladba vagy épp a tartalmaidba? És hogyan csináld ezt?

SEO_onpage

SEO_offpage

SEO_technical

FacebookOnline Marketing

Üzleti profil létrehozása megy? Hirdetés beállítás megy? Milyen hirdetési formák vannak és melyik mire jó? Ezek többé kevésbé egyszerű dolgok. Bár ezekről is szó van, de mi adunk segítséget, hogy a hirdetéseid sokkal jobban szerepeljenek!

Facebook

InstagramOnline Marketing

Hogyan használd az Instagram felületét? Hogyan szerezz követőket? Hogyan állítsd be a profilod és milyen lehetőségeid vannak az Instán?

Instagram

PinterestOnline Marketing

A Pinterest bázisának több mint kétharmada nő. A háztartási termékek és szolgáltatások vásárlásakor a nők az elsődleges döntéshozók (és talán még sok egyéb más területen is!😊). Talán azt hisszük, hogy csak képek vannak ezen a felületen, és jól is hisszük, de egy képen bármi megjelenhet…igaz?

Nálunk nem igazán populáris azonban, ha a te célpiacod használja, miért ne használnád ki ezt a plusz csatornát? Tudod, hogy lehet hirdetni a pinteresten?

 

 

QuoraOnline Marketing

A Quora egy információ fókuszú oldal, ahol az emberek kérdéseket tesznek fel és válaszolnak rá.

A Quorán a következőket teheted:

  • Tegyél közzé olyan tartalmat, mint a LinkedIn platformján.
  • Célozd meg kérdésekkel a Quora egyes felhasználóit, hogy együttműködjenek az iparági influencerekkel.
  • Keress a vállalkozásoddal kapcsolatos konkrét témákat és kulcsszavakat (és reagálj rájuk + link).
  • Hirdess, hogy minél több ember elé kerüljön a kérdésed.

 

Milyen lehetőségek vannak még és ezeket hogyan kell a gyakorlatban csinálni? Vannak bevált módszerek?

Quora

SnapchatOnline Marketing

A Snapchat nem minden vállalat számára megfelelő. Nem javasoljuk, hogy stratégia, a felhasználói bázis megértése, és ami a legfontosabb, olyan tartalom gyártási elkötelezettség nélkül jelentkezzen be, amely teljesen eltér a korábban létrehozottaktól. Ez az első dolog, amit meg kell érteni: Ez a közösségi média platform nem olyan, mint a többi. Személyre szabott üzenetküldésről, valós idejű videókról, hangulatjelekről, valamint furcsa tartalomról van szó – nyers és tele van személyiséggel. A túl profinak érzett márkaüzenetküldés unalmasnak tűnik az alkalmazásban. Ha nem vagy hajlandó dobozon kívül gondolkodni, kísérletezni és szórakozni, akkor ez nem a te számodra megfelelő közösségi média-marketing platform – legalábbis most nem.

Mi a terméked? Fiatal korosztálynak szól? Kreatív és izgalmas?

Snapchat

TikTokOnline Marketing

Iszonyat népszerűségnek örvend. Tudod, hogy kell hírdetni a TikTok-on? Bár még gyerekcipőben jár a hirdetés, mégis érdemes kihasználni, ha már adott a lehetőség.

TikTok

YoutubeOnline Marketing

Nagyon népszerű és rengetegen használják. Azt leszámítva, hogy vlogolsz és esetleg fizetsz a hirdetésekért vagy bekapcsolod a hirdetéseket a videód alatt, tudod milyen lehetőségeid vannak még?

Youtube

Brand voiceOnline Marketing

Minden alkalommal, amikor a vállalkozásod promóciót vagy hirdetést indít, frissíted a webhelyet, beszédet mondasz konferencián vagy közzéteszel valamit a közösségi médiában, bemutatod márkád hangját. A márka hangneme dönti el, mit mondasz, hogyan és mikor mondod el, akár a webhelyeden, akár a hirdetésben, akár a blogbejegyzésekben, vagy bármely más, a vállalkozásod által használt közösségi média platformon. A márka hangja különbözik a cég hangjától! Korábbi leírja céged személyiségét. Következetes és változatlan. Ügyelj arra, hogy mindig emlékezz ki a hallgatóság, célközönség, célpiac.

Milyen technikák vannak, mihez kell ragaszkodj és hogyan határozd meg a márkád hangját?

Buyer personaOnline Marketing

A vásárlói személyiségek segítenek jobban megérteni az ügyfeleid (és a leendő ügyfeleid). Ez megkönnyíti a tartalom, az üzenetküldés, a termékfejlesztés és a szolgáltatások testreszabását a különböző csoportok sajátos igényeinek, viselkedésének és aggodalmainak figyelembe vételével. Vállalkozásodtól függően akár egy vagy két személyiségű vásárlód is lehet, de lehet akár 10 vagy 20 is. Ha új vagy a személyiségek meghatározásában, kezdd el kicsiben! A legalapvetőbb szinten a személyek meghatározása lehetővé teszi a célközönség számára vonzó tartalmak és üzenetek létrehozását. Ez lehetővé teszi a marketinged célzását, személyre szabását a közönség különböző szegmenseihez.

Milyen részekből állnak a személyiségtípusok? Milyen kérdéseket kell feltenni nekik, hogy aztán meg tudd határozni a célcsoportod? Hogyan kezdj hozzá?

Customer loyalty and retentionOnline Marketing

Egy meglévő ügyfél újra vásárolhat tőled, vagy nem. Lehet, hogy átpártol valaki máshoz, ha eljön az ideje. Egyszerűen elmehet tőled, csak azért mert, hogy még nem vásárolt mástól. A hűséget fenntartani, hogy üzleti vállalkozásként ellenálljon a versenytársaiddal szemben, nehéz feladat.

A hűséges vásárló ismét vásárol tőled, és másokat is erre ösztönöz. Ez gyakran minőségi ajánlásokat illetve pozitív szóbeli ajánlást követel meg. A hűséges ügyfelek kezeskednek a céged mellett, és támogatják vállalkozásod. A hűség olyan magatartás, amely azt sugallja, hogy az ügyfél következetesen kedvezően reagál egy márkával/céggel szemben, és arra is utal, hogy hajlandó elköteleződni. Ez a megkülönböztetés fontos. Visszatérő, de nem feltétlenül hűséges egy olyan ügyfél, aki továbbra is üzletet folytat veled. A hűség nem egy program. Ez hozzáállás és érték az ügyfelekkel kapcsolatban. A megtartás és a hűség megkülönböztetésével megismerheti a vásárlói tapasztalatokat, kölcsönhatásokat, felfogásokat és attitűdöket, amelyek a hűséget ösztönzik és befolyásolják.

Hogyan kivitelezhető az elköteleződés?

Video and ephemeral contentOnline Marketing

Az ideig-óráig tartó tartalom gazdag média, elsősorban képek és videók, amelyek csak rövid ideig érhetők el. Vagy maga a tartalom jelenik meg múlandóan, majd eltűnik, ahogyan ez a Facebook és Instagram Stories vagy a Snapchat esetében van, vagy figyelmünk múlandó. Tartalmat nézünk; nevetünk, sírunk vagy panaszkodunk – aztán tovább megyünk és soha nem térünk vissza.

Az azonnali válasz kiváltása a legkézenfekvőbb cél. Az, hogy azonnali választ kapjunk a felhasználótól vagy a nézőtől. A közvetlen cél az lehet, hogy a felhasználó gyorsan vásároljon vagy gyorsan regisztráljon. Lehet, hogy a felhasználó a tartalmat sok helyre elküldi tetszés szerint, megosztva vagy más módon reagálva, amely mások számára így hozzáférhető és látható lesz. Az elmúló tartalom rövid távú jellege sürgető érzést kelt, amelyet a lekésésről való félelem (Fear of Missing Out = FOMO) táplál.

Milyen az ilyen tartalom, hogyan hozzuk létre, hogyan építsük fel és menedzseljük?

Search Engine Marketing (SEM)Online Marketing

Általában a „keresőmarketing” kifejezés a fizetett keresési marketingre utal, egy olyan rendszerre, ahol a vállalkozások fizetnek a Google-nak azért, hogy hirdetéseit megjelenítse a keresési eredmények között. A keresőmotor-optimalizálás vagy a SEO eltérő, mivel a vállalkozások nem fizetnek a Google-nak a forgalomért és a kattintásokért. Inkább elérnek egy ingyenes helyet a keresési eredmények között például azáltal, hogy az adott kulcsszavakhoz a legrelevánsabb tartalomat írják. A SEO-nak és a SEM-nek egyaránt az online marketing stratégia alapvető részének kell lennie. A SEO hatékony módja az örökzöld forgalom terjesztése, míg a keresőmotorok reklámjai rendkívül költséghatékony módszerek a konverziók elősegítésére.

Hogyan működik együtt a keresőoptimalizálás és a keresőmarketing?

Webpage (WordPress = WP) specificationOnline Marketing

A meglévő, jelenlegi weblap (reformo.hu) specifikációját adjuk át. Nyilván kitörölve a bejelentkezési neveket, jelszavakat stb.

A weblapot, fejlesztői/WP tudás nélkül szövegesen írtuk le és ezt adtuk át a fejlesztőnek, aki ez alapján minimális kérdéssel azt adta át amit vártunk és kértünk. Hogy ne fuss bele olyan dologba amit nem kértél vagy nem úgy gondoltál, nézd meg hogyan kellene átadni valamit, hogy aztán az is kapd amiért fizetsz.

Mit kell tartalmaznia egy weblapnak amit a legtöbb fejlesztő nem készít el? Mi egy weblap szöveges leadási formátuma (persze ez változhat)?