7 ok, amiért egy marketing stratégia elengedhetetlen vállalkozásodnak

A legtöbb cégvezető, vállalkozó számára a marketing megterhelő.  A nyomtatott reklámoktól kezdve a chatbotokig millió különböző csatorna és aktivitás létezik, amelyeken keresztül reklámozhatjuk vállalkozásunkat. Gyakran halljuk mi is az ügyfelektől, és az ismerősöktől, hogy valamilyen marketing kampányt kellene csinálni. Viszont nem tudják, hogyan kezdjenek hozzá. A válaszunk természetesen mindig ugyanaz: kezdjünk egy stratégiával. Na, de miért is fontos egy marketing stratégia egy vállalkozás életében?
Olvasási idő: 3 perc
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Tartalomjegyzék

Amikor egy vállalkozás növekedési célokat tűz ki, azonnal a szerintük hatásosnak vélt taktikákhoz nyúlnak. A taktikai marketingelemek közé tartozhat többek között a logó, a brosúrák, a weboldal, a közösségi médián megjelenő posztok, a hírlevelek vagy a különböző ügyfél listák. Ritkán kezdik az vállalkozók azzal, hogy először egy olyan stratégiát dolgoznak ki, amely az összes marketing elemet átfogja.

Rengeteg fontos marketing eszköz van, amelyeket érdemes használnod, és kombinálnod annak érdekében, hogy sikeres légy az online térben. Azonban addig nem szabad belevágni, amíg nincs a kezedben egy marketing stratégia, ami végig visz a folyamaton!

Egy marketing stratégia elengedhetetlen a vállalkozásod számára. Olyannyira fontos, hogy a dedikált marketing stratégiával rendelkező vállalkozások garantáltan nagyobb valószínűséggel számolnak be sikerről, mint azok, akik nem rendelkeznek stratégiával. A marketing stratégia a 0. lépés – ez az első dolog, amit meg kell tenned, mielőtt pénzt vagy időt fordítanál a marketing tevékenységekre. Ez az útmutatója annak, hogy kiket célzol meg, hogyan beszélsz a vállalkozásról, és hogyan különbözteted meg magad a többi vállalkozástól az iparágában.

De ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük az alapoktól!

Mi az a marketing stratégia?

A marketing stratégia segít felfedezni a szervezeti növekedés által érintett területeket, illetve segít az üzleti terv létrehozásában, hogy kielégítse az ügyfelek igényeit. Meghatározza az adott vállalkozás termékeinek és szolgáltatásainak árait a piackutatás által gyűjtött információk alapján.

A marketing stratégia egy vállalkozás átfogó tervét jelenti a potenciális ügyfelek elérésére és vásárlókká alakítására. Az ezáltal meghatározott marketing tevékenységek irányítanak, hogy elérd a kitűzött céljaidat.

A marketing stratégia főbb kérdései a következők:

  • milyen ajánlatot fogsz adni?
  • kiknek fogod adni?
  • hogyan adod?
  • kik a versenytársaid?

Ezeknek a kérdéseknek a megválaszolása és egy meghatározott stratégia felvázolása segít abban, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a befektetett összegből, annak érdekében, hogy marketinged fókuszált maradjon, és mérni tudd az eredményeidet. Egyesek összekeverik a marketing stratégiát a marketing tervvel, amely a konkrét aktivitásokat listázza, és a stratégia nyomon követésére szolgál.

A marketing stratégia ad iránymutatást a marketing tervnek, ezért fontos, hogy kidolgozd a stratégiát, mielőtt taktikai szinten gondolkodnál a különböző marketing eszközök használatáról.

Most mutatunk 7 nyomós okot rá, amiért elengedhetetlen vállalkozásod számára egy ütős marketing stratégia!

Megtudod, hogy kik az ügyfeleid

Biztos Te is tudod, hogy nem felelhetünk meg mindenkinek. Marketing és értékesítési szempontból kell, hogy legyen egy bizonyos típusú személy vagy vállalkozás, aki a legnagyobb valószínűséggel lesz hosszú távon az ügyfeled. Ha van egy konkrét karakter (persona), akit szem előtt tartasz, és fel tudod vázolni a félelmeit, igényeit, szükségleteit és vágyait, valamint meg tudod mutatni neki, hogy a terméked vagy szolgáltatásod hogyan elégíti ki az igényeit, illetve hogyan oldja meg a problémáit, akkor nyert ügyed van. A marketing stratégia meghatározza a célpiacot, hogy pontosan tudd, kinek van szüksége a vállalkozásod ajánlataira.

Megtudod, hogy a vállalkozásod miért előnyös mások számára

A marketing stratégia egyik fő összetevője annak meghatározása, hogy kinek, milyen haszna származik a termékedből/szolgáltatásodból. Azt kell megmutatnod, hogy a vállalkozásod valamilyen szempontból jobb, mint a versenytársaké, és egyedülálló módon előnyös az általad kiszolgált emberek számára. Ez segít megerősíteni az üzleti létjogosultságodat, és lehetővé teszi, hogy kitűnj a versenytársak közül!

Meghatározza, hogyan kommunikáld az értékeidet

A marketing stratégia azért fontos, mert meghatározza, hogyan kommunikáld az értékeidet mások felé. Iránymutató lehet minden külsős és belsős kolléga számára- a marketing ügynökségeknek, a vállalkozóknak, az értékesítőknek stb.

Így pontosan tudni fogják, hogy ki mit csinál, és miért csinálja. Ezáltal egy egységes, és összehangolt kommunikációt érhetsz el minden csatornán.

Segít a tervezésben

A marketing terv meghatározza, hogyan népszerűsítsd a vállalkozásodat az év folyamán. A marketing stratégia iránymutatást ad a marketing tervnek. A stratégiád meghatározza, hogy milyen marketingcsatornákat használj az adott évben (nyomtatott sajtó, közösségi média, reklámok, digitális hirdetések, hírlevél stb.), a terved pedig eligazít, hogy az egyes csatornákon belül milyen aktivitásokat alkalmazz, illetve, hogy milyen ütemezéssel fogod ezeket megvalósítani. A marketing stratégia biztosítja, hogy a vállalat népszerűsítésének módja összhangban legyen az általános céljaiddal, és lehetővé teszi, hogy az aktivitások által a legjobb eredményeket érd el.

Segít a finomhangolásban

Tény, hogy nem tudod irányítani azt, amit nem mérsz. A marketing stratégia eligazít, hogy melyek a „siker mutatók” a vállalat számára, és hogyan tudod mérni ezt a sikert. A marketing stratégián belül kitűzött célok megjelennek a marketing tervben, amelyek mérőszámokkal vannak jelölve. Ez alapján tudni fogod, hogy mely aktivitások voltak sikeresek, és melyeket kell finomítani a jövőben. Ilyen számok lehetnek az elérések, a kiadás, bevétel, a ROI, és társai.

Megmutatja, hol állsz a versenytársakkal szemben

Ha van marketing stratégiád, akkor pontosan tudod, hogy mit csinálsz, kinek szól a terméked/szolgáltatásod, hogyan lépj a piacra, és hogyan tudod mérni a sikert. Azt is tudod, hogy hol állsz a versenytársakhoz képest a piacon, és hogyan tudsz a legjobban versenyezni a hasonló portfoliójú vállalkozásokkal. Ez előnyhöz juttathat az iparágadban, különösen akkor, ha versenytársaid nem rendelkeznek marketing stratégiával. Ha tudod, hogy hol helyezkedsz el, akkor világos elképzelésed van arról is, hogy mik az erősségeid, és a gyengeségeid. Tudod, hogy hogyan népszerűsítsd a cégedet, hogy Te légy a nyerő!

Segít, hogy magabiztos légy

Ha tisztában vagy azzal, hogy ki vagy, és pontosan tudod, hogyan beszélj a vállalkozásodról, az magabiztosságot és profizmust sugall. Amikor biztos vagy abban, hogy kik az ügyfeleid, és tudod, hogyan fogsz tudni segíteni nekik, akkor képes vagy arra is, hogy az idődet, az energiádat és a pénzedet arra fordítsd, hogy elérd az adott ügyfelet. Így tudatosabbá válhat a vállalkozásod, ami magabiztosságot sugall a potenciális ügyfelek számára is.

Egy marketing stratégia márkahűséget és visszatérő ügyfeleket épít, miközben útmutatást nyújt, amit követhetsz. Nem egyszerű feladat az összeállítása, így azt javasoljuk, hogy bízd ezt a feladatot profi szakemberekre!

Szeretnéd növelni vállalkozásod hatékonyságát, viszont nem szeretnél külön ügynökséget megbízni a munkával? Dokumentumcsomagjaink segítségével Te magad is elsajátíthatod azokat az alapokat, amelyekkel összeállíthatsz egy sikeres marketing stratégiát!