20 kihagyhatatlan digitális marketing eszköz, ha növekedni szeretnél

A vállalatoknak ma a digitális marketing eszközökön múlik a túlélés. Drámaian hangzik, igaz? De gondolj csak arra, hogy egy erős technológiai fejlődés ösztönzi a növekedést, és biztosítja, hogy nem töltöd az értékes idődet unalmas feladatokkal, hanem a fejlődésre koncentrálsz. A másik oldalon pedig, ha nem használod ki a modern marketing eszközök nyújtotta előnyöket, akkor a vállalkozásod lemaradhat a versenytársaidhoz képest. A jó hír, hogy nincs hiány olyan marketing eszközökből, amelyek elvégezhetik helyetted a nehéz munkát.
Olvasási idő: 6 perc
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Tartalomjegyzék

Összeállítottunk egy átfogó listát a digitális marketing eszközökről, amelyek céljaidtól függetlenül segíthetnek, beleértve néhány ingyenes eszközt is a szűkös költségvetéssel rendelkezők számára.

Legyen szó ügyfélkapcsolatok kezeléséről, leadek elnyeréséről vagy az új marketing lehetőségek feltárásáról, ez a lista egy hatékony növekedés alapjául szolgálhat.

Mikor kezdjem el használni a digitális marketing eszközöket?

Nincs meghatározott időpont a marketing eszközök használatának megkezdésére, egy kivétellel: valószínűleg már az első naptól kezdve használnod kell a Google Analyticset vagy más elemző eszközt. Analitikai alapok nélkül ugyanis vakon fogsz repülni, ha megpróbálod növelni terméked/szolgáltatásod értékesítését.

Közösségi média marketing eszközök

Láthatod, hogy a közösségi média napjainkban a vállalkozások számára kiemelt marketingcsatornává nőtte ki magát. A közösségi média kiválóan alkalmas a leadek gondozására és az üzleti kapcsolatok kiépítésére, valamint az értékes adatok begyűjtésére.

A közösségi média összes mozgó elemének “kézzel” történő kezelése a kiégés egyik receptje. Ehelyett fontold meg, hogy a dedikált szoftverek segítségével hogyan teheted közzé tartalmasabb posztokat, és hogyan használhatod a közösségi médiát a nagy ívű üzleti célok elérésére.

Összességében a közösségi média marketing egy fontos terület, mivel a közösségi média platformok hatékony kihasználása szükséges eszköz számunkra ahhoz, hogy sikeresen ápolhassuk a kapcsolatot a felhasználói bázisunkkal, és a közzétett tartalmakon keresztül kapcsolatba léphessünk velük. A különböző közösségi média marketing eszközök segítenek abban, hogy a tartalmi naptárunkat és az eszközeinket egy helyen jobban rendszerezzük, ezáltal a tartalom közzététele és ütemezése több platformon is könnyen elvégezhető. Emellett számos elemző eszközt is biztosíthat számunkra, amelyek segítségével azonosítani tudjuk a legjobban teljesítő posztjainkat, és nyomon követhetjük közösségi kampányaink sikerét, biztosítva, hogy marketing- és hirdetési költségvetésünket hatékonyan használjuk fel.

Digitális marketing eszközök

Vállalkozásod növekedésével az igények és a prioritások is változnak. A szoftvereknek ott kell lenniük, hogy megoldják azokat a problémákat, amelyek a Te munkád és a gyorsabb növekedés között állnak. Ha például tudod, hogy az e-mail marketing rendkívül hatékony a vállalkozásod számára, akkor nem kellene optimalizálnod az e-mail címek gyűjtését? Ezt az igényt egy gyors e-mail gyűjtő eszközzel meg is oldhatnád.

Az alábbiakban a kedvenc marketing eszközeinket elemezzük, hiszen ezek szinte minden vállalkozásban alkalmazhatóak.  Ha pedig szeretnéd mélyebben elsajátítani a tudást, akkor a különböző marketing eszköz csomagokról itt tájékozódhatsz!

Sprout Social

A Sprout Social a végső irányító központ minden olyan vállalkozás számára, amely a közösségi jelenlétét tényleges eredmények felé terelheti. Közösségi média menedzsment platformként segít a vállalkozásoknak abban, hogy egy helyre szervezzék tartalmi naptárukat és eszközeiket. Ez lehetővé teszi, hogy több platformon is közzétehesd és ütemezhesd a tartalmaidat, mindezt tökéletesen időzítve, az alapján, hogy követőid mikor a legaktívabbak.

A Sprout Social a legjobb digitális marketing eszközök közé tartozik a közösségi médiában. A közösségi média kezelési funkciókon túl megkönnyíti a kollégákkal és az ügyfelekkel való együttműködést is. A Smart Inbox funkcióval pedig láthatod az összes közösségi üzenetet, így átgondoltan és időben válaszolhatsz minden partnerednek.

Ezen felül teljes körű közösségi média elemzési csomagot tesz lehetővé, hogy optimalizálhasd a tartalmak teljesítményét. A Sprout azonosítja a legjobban teljesítő posztokat és a közösségi kampányok sikerét. Az átfogó közösségi  média figyelési funkciókkal párosítva felfedezheted a  legújabb trendeket, a hashtageket és az új ügyfelekkel való kapcsolattartás lehetőségeit.

Loomly

A Loomly ideális a kisebb közösségi csapatok számára, akik a tartalmak összehangolására és együttműködésére törekszenek.

A beépített naptárak, határidők és munkafolyamatok segítségével mind az ütemezés, mind a tartalom kitalálása gyerekjáték. További bónuszként a Loomly friss tartalmi ötleteket ajánl a felhasználók számára a népszerű témák alapján.

A letisztult felület könnyen navigálható és barátságos a felhasználók számára, akik nem feltétlenül jártasak a technológiai újításokban. A platform megfizethetősége csábító az egyéni vállalkozók és a kisebb ügynökségek számára, akik a közösségi jelenlétüket szeretnék megteremteni.

Audiense

A közösség figyelése kulcsfontosságú a trendek és a potenciális ügyfelek azonosítása szempontjából.

Az olyan eszközök, mint az Audiense, a következő szintre emelik a figyelést, mivel segítenek a vállalatoknak mind a közönségük azonosításában, mind a szegmentálásában. Ezáltal könnyebbé válik a célzott hirdetések futtatása, és hasonlóképpen mélyebbre merülhetünk az ügyfél személyiségekbe (persona). A demográfiai adatok, személyiségjegyek, és rengeteg olyan információ elérhető egy személyről, amire korábban nem is gondoltál volna.

Ha már ismersz és használsz online marketing eszközöket és csatornákat, akkor a Prémium csomag lesz számodra az igazi. Kattints és nézz bele, hogy mit tartalmaz pontosan a csomag!

 

 

E-mail marketing eszközök

Az e-mail vitathatatlanul a legjobban bevált, skálázható marketingcsatornát képviseli a modern vállalatok számára. Mint ilyen, az e-mail megoldások az internetes marketingszoftverek egyik alapeleme a nagy és kisvállalkozások számára.

Az e-mail lista építésétől kezdve az ajánlatok kitalálásáig nézzünk meg néhány eszközt, amelyek a marketingtevékenységek egy részét automatizálják.

SendGrid

A SendGrid az e-mail marketing szolgáltatások teljes csomagját kínálja, amelyek közül a legtöbb teljesen felhasználóbarát a kezdők és az e-mail szakértők számára egyaránt.

A platform például rugalmas tervezési lehetőségeket kínál vizuális, drag-and-drop szerkesztéssel, kódolással vagy a kettő kombinációjával. A SendGridbe teljesítményelemzés is beépítésre került, amely a marketingesek számára felvilágosítást ad arról, hogy mely üzenetek teljesítenek jól, és mi az, amin még dolgozni kell.

Rengeteg e-mail marketing megoldás létezik, mint amennyit meg tudunk számolni. Ennek ellenére a SendGrid egyik nagy előnye a skálázható árazás, amely a lista növekedésével egyenesen arányosan emelkedik.

Lemlist

A lemlist egyedülálló az e-mail marketing eszközök között, mivel a platform elsősorban a kézbesíthetőségre összpontosít, hangsúlyozva az üzenetek küldésének legjobb időpontjait (és gyakoriságát) a több megnyitás, valamint átkattintás érdekében. Nagyszerű a meglévő kampányok optimalizálására is.

Mailchimp

A Mailchimp a digitális marketing eszközeink közül az egyik legfelhasználóbarátabb és legolcsóbb. Kompakt e-mail megoldást jelent azok számára, akik még csak most kezdik építeni a listájukat.

Az egyszerű automatizációk és a könnyen olvasható jelentések mind-mind be vannak építve az e-mail küldő felületbe. A fizetős felhasználók az összetettebb automatizációs rendszereket is kihasználhatják ezáltal.

SEO (keresőmotor-optimalizálási) eszközök

A keresőoptimalizálás a digitális marketing egyik rendkívül fontos pontja. A tartalom olyan módon történő kialakításának a stratégiája, amely lehetővé teszi az olyan online motorok számára, mint a Google, hogy weboldaladat előrébb sorolják a találati listán.  Ebben a tekintetben az Ahrefs szuper marketing eszköz, amely lényegében egy átfogó SEO eszköz is. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy sikeresen felpörgessük weboldalunk forgalmát. Segít például abban, hogy kitaláljuk a legrelevánsabb kulcsszavakat és stratégiát, amelyekre szükségünk van az előrébb soroláshoz. Emellett jó adag versenytárselemzést is biztosít számunkra, amely segít megnézni, hogyan teljesítenek tartalmaink és marketingkampányaink a közvetlen versenytársainkhoz képest, valamint azonosítani a tartalmi területeink legfontosabb gyengeségeit is.

Mivel a digitális környezetben egyre több versenytárs foglal helyet, így bármi, amit a vállalatok a keresési jelenlétük növelése érdekében tehetnek, az előnyössé válhat számukra. A SEO elsőre ijesztőnek tünhet, különösen a feltörekvő vállalkozások számára, rengeteg online marketing eszköz áll rendelkezésre, amelyek segítenek a keresési lehetőségek feltárásában és a meglévő keresőmotorok optimalizálásában.

Ahrefs

Az Ahrefs nagyszerű marketing eszköz, ha a kulcsszavak és a rangsorolási lehetőségek ötleteléséről van szó. A platform lehetővé teszi, hogy ellenőrizd bármelyik URL-cím legfőbb organikus kulcsszavait, miközben azt is megbecsülheted, hogy egy versenytárs mekkora forgalmat kap egy adott kereső kifejezésre. Azonosíthatod továbbá egy webhely legjobban teljesítő tartalmát is.

Röviden, az Ahrefs nemcsak a versenytárselemzéshez, hanem annak ellenőrzéséhez is fantasztikus eszköz, hogy a meglévő tartalmad megfelel-e a keresési céloknak.

Clearscope

Tegyük fel, hogy szeretnéd kihasználni a kulcsszavas lehetőségeket és optimalizálni a meglévő tartalmaidat. Itt jön a képbe a Clearscope.

Különösen hasznos a tartalomíráshoz, mivel a platform részletes szerkesztőt biztosít, amely kulcsszavakra, címszavakra és olvashatóságra tesz ajánlásokat, hogy segítsen megírni (vagy átírni) a magasan rangsorolt blogbejegyzéseket.

Akár a semmiből készítesz tartalmi stratégiát, akár meglévő bogbejegyzéseidet frissítenéd,-  a Clearscope a keresőoptimalizálás minden szegletét lefedi.

SEMrush

Egy másik alapvető marketing eszköz, a SEMrush lehetővé teszi, hogy nyomon kövesd a kiemelt kulcsszavak pozícióját, és hasonlóképpen új kifejezéseket fedezz fel, amelyekre rangsorolhatsz. Az eszköz a kulcsszóötletek, és variációk szerinti bontása nagyszerű a keresési szándék azonosításához, és a tartalmak megtervezéséhez is.

 

 

Konverzióoptimalizálási marketing eszközök

A konverzióoptimalizálási marketing eszközök segítenek megérteni, hogy a látogatókból miért nem lesznek ügyfelek. Azonosítják a lehetséges változtatásokat, amelyeket a konverziók növelése érdekében a weboldaladon elvégezhetsz. Továbbá tesztelik a weboldaladon végrehajtott változtatásokat a legmagasabb konverziós arányok elérése érdekében.

Rengeteg keresőoptimalizálási eszköz közül választhatsz, ezért összeállítottunk egy listát.

A legkisebb változtatások is a legnagyobb különbséget jelenthetik, ha az a cél, hogy az emberek konvertáljanak a weboldaladon. Már a call-to-action gomb színének megváltoztatása is különbséget jelenthet aközött, hogy valaki vásárol, vagy elhagyja az oldaladat. A digitális marketing eszközök közül a konverzióoptimalizáló szoftverek segíthetnek megtalálni a bevételek növelésének lehetőségeit.

Unbounce

Az Unbounce szuper marketing eszköz új landing oldalak gyors felépítésére, finomhangolására és a tesztelésére. Az A/B tesztelés közvetlenül választ adhat arra, hogy mely kreatívok, felhívások és további oldalelemek működnek (és melyek nem).

Még ha nem is vagy nagy tervező, akkor is használhatod az Unbounce bevált landing oldal sablonjait kiindulópontként, majd módosíthatod őket a stílusodnak megfelelően. A platform analitikája világosan megmutatja, hogy mely landing oldal változatok teljesítenek a legjobban.

Optimizely

Az Optimizely olyan marketing eszköz, amely a vizuális anyagok létrehozását és a közönségcélzás eszközeit ötvözi a landing oldalak létrehozása során, hogy pillanatok alatt tudj teszteket lefuttatni a közönség különböző szegmensein.

Lehetővé teszi, hogy az oldalon végzett nagyobb és kisebb módosításokat egyaránt teszteld, így az oldal teljesítményének finomhangolása gyerekjáték.

Hotjar

A Hotjar platformja valós idejű vizuális betekintést ad látogatóid helyszíni akcióiról és viselkedéséről.

A hőtérképeken keresztül megtudhatod, hogy az emberek hova kattintanak (vagy épp nem kattintanak). A látogatói útról készült tényleges videofelvételekkel szinkronizálva szó szerint egy pillantásra láthatod, hogy mit kell finomítanod a weboldaladon.

Adatgyűjtéshez alkalmas marketing eszközök

Tény, hogy a weboldalra látogatók többsége nem ad meg elegendő adatot, miután elhagyta weboldalt. Szerencsére léteznek olyan intelligens üzleti eszközök, amelyek segítenek jobban megérteni a beérkező leadeket, és kiemelni a kulcsfontosságú információkat, hogy elérd őket, miután érdeklődést mutattak. A B2B marketing esetében különösen hatékonyak az úgynevezett „lead enrichment” eszközök, amelyek azáltal, hogy átfogóbb képet adnak a forgalmadról, hozzájárulnak az érdeklődök felkutatásához különböző módszerekkel.

Clearbit

A több mint 100 forrás, köztük a Salesforce és további marketing platformok adatainak felhasználásával a Clearbit naprakész profilt készít az oldaladra beérkező leadekről, hogy a kapcsolatfelvétel zökkenőmentessé váljon. Az összegyűjtött adatok között szerepel például a pozíció és a vállalat mérete, hogy csak néhányat említsünk.

Datanyze

A Clearbithez hasonlóan a Datanyze is feltárja az oldalra látogató leadek fontos elérhetőségi adatait. A platform a LinkedIn-en történő kereséshez is kiválóan működik, mivel a legfőbb döntéshozók közösségi adatait is lekérdezi.

 

 

Landing oldal és leadgyűjtő marketing eszközök

Mivel a jelenlegi reklámzajban a figyelmünk egyre rövidebb ideig tart, döntő fontosságú, hogy tudatosan igyekezzünk a látogatókat magunkhoz vonzani. A leadgyűjtésre összpontosító marketing eszközök biztosítják, hogy a forgalmad ne vesszen kárba, és a látogatók nagyobb valószínűséggel lépjenek akcióba az oldaladon. A végeredmény ezáltal több lead és konverzió lesz.

OptiMonk

Az OptiMonk platformja lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy személyre szabott felugró ablakok segítségével megragadják a potenciális ügyfelek figyelmét, és megakadályozzák, hogy konverzió nélkül távozzanak.

A viselkedésalapú célzásnak köszönhetően be lehet úgy állítani a felugró üzeneteket, hogy azok ne legyenek zavaróak az oldalra látogatók számára.

Az OptiMonk például arra ösztönzi a felhasználókat, hogy szegmentálják marketing üzeneteiket. A visszatérő vásárlóktól kezdve az első alkalmas látogatókig a platform lehetővé teszi, hogy olyan kampányokat hozz létre, amelyek minden ügyfélt egyedileg szólítanak meg, ahelyett, hogy egyformán kezelné őket.

Rendkívül egyszerű a használata, és rengeteg sablon megtalálható a platformon, így az átlagos átkattintási arányokkal rendelkező márkák testre szabhatják üzeneteiket, és növelhetik oldaluk hatékonyságát. Lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy személyre szabott pop-upokat hozzanak létre.

Typeform

A Typeform egy elegáns eszköz a marketingesek számára, akik vonzó, minimalista űrlapokat szeretnének létrehozni. A hagyományosabb pop-upokkal ellentétben a Typeform felvételi űrlapjai olyan letisztultak, hogy egyáltalán nem érződnek reklámnak. A platform egyszerű szerkesztője és könnyű beágyazhatósága plusz, akárcsak a kvízek és interaktív űrlapok létrehozásának lehetősége.

MailMunch

A MailMunch egy hibrid e-mail marketing és landing oldal készítő eszköz, amely a listaépítésre összpontosít, és számos megnyerő sablont, valamint e-mailt kínál, amelyekkel megcélozhatod a potenciális ügyfeleket.

A platform lehetővé teszi, hogy szegmentáld a közönségedet olyan tényezők alapján, mint például a vásárlási gyakoriság, és az ügyfél demográfiai jellemzői. Emellett űrlap készítőjük egyszerű, és számos sablonból választhatsz.

A MailMunch egy hibrid e-mail marketing és landing oldal eszköz, amely megnyerő űrlap típusokat és e-maileket kínál az ügyfelek megcélzására.

Grafika készítő marketing eszközök

A márkaépítés során, beleértve a történetmesélés, az üzenet, a márkaígéret stb.-  a vizuális összetevőkre vonatkozó stratégiát is meg kell határoznod.

Hiába nagyszerű a márkád üzenete, ha a vizuális megjelenítés nem ezt adja vissza. A vizuális elemek a leghatékonyabb módjai annak, hogy megragadd a közönség figyelmét és felépítsd a márka ismertségét, feltéve, hogy mindez vizuálisan megfelelően jelenik meg.

Azzal, hogy a vizuális elemeket beépíted egy átfogó marketing stratégiába, elősegíted a márkád hosszú távú sikerét. Ráadásul a mai marketingvilág egyre inkább vizuális, és ehhez stratégiailag is alkalmazkodnod kell.

A vizuális elemek a közösségi marketing és általában a márkaépítés sarokkövei. Ha nincs lehetőséged grafikust alkalmazni, akkor az olyan digitális marketing eszközök, mint például a Canva a legmegfelelőbb eszköz a figyelemfelkeltő vizuális anyagok előállításához.

Ennek ellenére van néhány más grafikai eszköz, amelyet érdemes megfontolnod, hogy kreatívjaid ne váljanak unalmassá!

Creatopy

A Creatopy a Canva-hoz hasonló grafika készítő eszköz, de jó néhány, kifejezetten marketingesekre jellemző funkciót hangsúlyoz.

Például a platform design- és márkakészletei lehetővé teszik a zökkenőmentes együttműködést a marketinges kollégákkal.  Ez különösen hasznos a több ügyfelet vagy közösségi fiókot kezelő vállalatok számára. Ugyanazt a designt több formátumban (gondoljunk csak az asztali bannerre a mobil megjelenítéshez képest) egyetlen kattintással szerkesztheted, amellyel rengeteg időt megspórolhatsz.

A Creatopy grafikai tervezőeszköz lehetővé teszi, hogy a csapatoddal együttműködve hozz létre márka design-készleteket és grafikákat.

Visme

A Visme marketing eszköz platformja elsősorban prezentációk és adatvizualizáció készítésére összpontosít.

Mivel az infografikák és a friss adatok a közösségi médiában leginkább megosztott tartalomtípusok közé tartoznak, a Visme ideális mindazok számára, akik gyakran publikálnak kutatásokat olyan platformokon, mint a LinkedIn.

A grafikák létrehozásán túl a platform lehetővé teszi az adatok külső forrásokból (gondoljunk csak a táblázatokra) történő lehívását, így a prezentációk készítése gyerekjáték.

Canva

Biztos veled is előfordult már, hogy belebotlottál egy másik vállalkozás közösségi médiafelületébe, és azt gondoltad magadban, hogy hogyan tudnál ilyen lenyűgöző tartalmat létrehozni. Lehet, hogy photoshopot vagy más drága tervezőeszközt használnak a posztjaik elkészítéséhez… és ki tudja, talán így is van. Viszont van egy olcsóbb és egyszerűbb program a vizuális tartalmak előállítására, ami nem más, mint a Canva.

A Canva egy grafikai tervezőeszköz, amely megkönnyíti az egyéni grafikák készítését. Telefonról vagy táblagépről is könnyen elérhető és felhasználóbarát. Nemcsak a közösségi média tartalmak színesítésére használhatod, hanem olyan dolgok megtervezésére is, mint prezentációk, meghívók, plakátok, brosúrák, névjegykártyák, stb.

Melyik marketing eszköz ideális a vállalkozásodnak?

A megfelelő marketing eszközökkel optimalizálhatod a kampányaidat, és rengeteg feladatot automatizálhatsz a folyamat során.

A fenti eszközök bármely kombinációja segíthet elérni a kitűzött céljaidat.  Próbálgasd, és teszteld, hogy megtaláld, ami a vállalkozásodnak és költségvetésednek megfelel! Ha pedig kiválogattad a megfelelő eszközöket, akkor magabiztosan haladhatsz előre a kampányok terén, és jobban nyomon követheted a marketing aktivitások sikerességét.

Szeretnél az online területen érvényesülni, de nincs költségvetésed egy marketing ügynökség megbízására? Dokumentum csomagjaink segítségével Te magad is elsajátíthatod azt a tudást, amellyel megtanulhatod helyesen kombinálni akár az itt feltüntetett marketing eszközöket. Összefoglaltan, szelektáltan, pontról-pontra adjuk át a jelenleg elérhető online marketing eszközök és a hozzájuk tartozó elengedhetetlen területek tudásanyagát. Tekintsd meg most csomagajánlatainkat ide kattintva!